dinsdag 13 augustus 2019

ERFGOEDDAG BRUGGE 2019...

Tijdens deze Erfgoeddag in april ll. maakte ik kennis met de Brugse Boekbindersclub De Balsemboom en het werk dat ze tentoonstelden fascineerde me. 
Ambachtelijk boekbinden...
Ik nam een flyertje mee en kreeg een gratis mini-notaboekje dat door de leden was gebonden.
Thuisgekomen kwam ik op het idee om een keer een bezoek te gaan bij de club en te zien hoe het daar allemaal in zijn werk ging. 
En wie weet kon ik daar terecht om mijn eigen schetsboeken te binden! 
We zijn nu bijna 4 maanden verder en mijn eerste eigengemaakt schetsboek is een feit.
Beste bloglezer, ik kan u zeggen dat ik de smaak van dit mooi stukje ambacht te pakken heb. Elke donderdagnamiddag zit ik nu tussen de papierpersen, de bindramen, de snijmachines, de potten lijm...zalig is het! Letterlijk monnikenwerk, maar oh zo rust- en voldoeninggevend...



en hier het eerste zelfgemaakt schetsboek:




1 opmerking: